Bixia logo
Meny

Ny app gör det lättare för elkunder att bidra till ett hållbart samhälle

En ny app ska göra det enklare för elbolaget Bixias kunder att följa sin förbrukning och hitta sätt att minska elanvändningen. Med hjälp av appen kan kunden till exempel se vad i hemmet som drar el i onödan.

Huvudbild

Appen kommer bland annat bidra med tips och råd hur du som kund kan förstå och minska din energianvändning. Den hjälper också till  att hålla koll på elräkningar och betalningar på ett smidigt sätt.

– Vi vill erbjuda Sveriges bästa kundgränssnitt, säger Peter Janefjord, Marknadschef på Bixia. Framför allt ska appen vara enkel att använda och skapa engagemang hos våra kunder. I en tid där hållbara val står i fokus mer än någonsin känns den här satsningen helt rätt. 

Utöver appen kommer Bixia även lansera nytt kundgränssnitt på webben. Det blir fler funktioner och framför allt mer tydligt. 

I första hand vänder sig appen till privatpersoner. Lösningen bygger på en prisbelönt kundengagemagnsplattform från Göteborgsföretaget Eliq som idag levererar motsvarande lösning till kundorienterade energibolag runtom i Europa.

– Vi är väldigt glada att få samarbeta med Bixia som vår första kund i Sverige. Bixia har ett starkt varumärke och en tydligt miljöpropfil som vi ser fram emot att bygga vidare på, säger Joakim Ottander, grundare och ansvarig för affärsutveckling på Eliq. 

Appen kommer att lanseras för Bixias kunder i början av sommaren.

För mer information kontakta:
Peter Janefjord, Marknadschef Bixia, 013-20 90 05
Marie Lorentzon, pressansvarig Bixia, 013-20 92 63

Länkar

Bilagor

Publicerad 2019-02-28 13:46