Bixia och Östers IF ingår sponsoravtal

Elhandelsbolaget Bixia blir ny nätverkspartner för fotbollsklubben Öster IF. Det innebär att Bixia stöttar alla delar av föreningen, inte minst föreningens barn- och ungdomslag samt utvecklingen av fotbollsverksamheten för tjejer.

Östers IF, som grundades redan på 1930-talet i stadsdelen Öster i Växjö, har genom åren fostrat några av landets genom tidernas största fotbollsikoner. Föreningen är starkt förknippad med Växjö och Kronobergs län och Bixia, som har ett kontor i Växjö, har över tid levererat lokalt producerad förnybar energi till föreningens alla verksamheter. Nu tar Bixia och Östers IF ytterligare ett steg och utvecklar samarbetet.

– Det känns både roligt och givande att fördjupa vårt samarbete med Östers IF, som är en förening som i mångt och mycket har samma värdegrund som oss. Genom sitt projekt ”Öster i samhället” verkar föreningen för att alla barn och ungdomar, oavsett bakgrund och förutsättningar, ska ha rätt till god hälsa och välmående såväl fysiskt som psykiskt. Ideella själar avsätter tid och engagemang under kvällar, nätter och helger och föreningens tränare myntar och förklarar på ett tidigt stadie ledorden Gemenskap, Glädje, Respekt och Vilja. Det vill vi på Bixia uppmuntra, säger Peter Janefjord, marknadschef på Bixia.

För Östers IF innebär det nya avtalet att ytterligare energi tillförs föreningens alla verksamhetsgrenar.

– Avtalet med Bixia är betydelsefullt för oss och innebär att Bixia stöttar vår verksamhet, inte minst barn- och ungdomslagen samt utvecklingen av fotbollsverksamheten för tjejer. Samarbetet går även hand i hand med våra kärnvärden och vår strävan att skapa en meningsfull fritid för barn och unga i Växjö. Vi ser verkligen fram emot att ha Bixia med på vår resa. Tillsammans kommer vi att göra Växjö till en ännu bättre och tryggare stad att få leva, utvecklas, och arbeta i, säger Natalie Serrate, Försäljnings- och marknadsansvarig på Östers IF.

Avtalet med Östers IF är helt i linje med Bixias sponsorstrategi som i första hand stöttar föreningar som bidrar till en meningsfull fritid för unga. Bixia kommer att äga namnrättigheterna till kommande höst- och sportlovscamps, Bixia Energy Camp, som är evenemang med hög klass som både brukar vara välbesökta och uppskattade.

För mer information kontakta gärna:

Christian Andersson, kundansvarig Bixia, christian.andersson@bixia.se, 070-233 47 14
Peter Janefjord, marknadschef Bixia, peter.janefjord@bixia.se, 0708-24 05 05
Natalie Serrate, Försäljnings- och marknadsansvarig, Östers IF, natalie.serrate@ostersif.se, 070-225 28 46

Publicerad 2023-09-27 14:04