Meny

Schysst elhandel

Det är viktigt att du som kund känner dig trygg och litar på att vi är ett schysst elbolag. Därför är det bra för dig att veta att vi är certifierade enligt Schysst elhandel. Bakom certifieringen ”Schysst elhandel” står Energiföretagen Sverige. Syftet med certifieringen är att det ska vara tydligt för kunderna vad de köper och vad elavtalet innebär, så att man ska vara trygg i sitt val av elhandelsbolag.

Som certifierad elhandlare uppfyller vi 18 kundlöften för att du som kund ska känna dig helt trygg och det ska vara tydligt vad du köper. Dessa löften gäller allt från tydlig och riktig prisinformation till att vi tar särskild hänsyn till utsatta kunder i våra säljprocesser. Certifieringen är framtagen av Energiföretagen Sverige i syfte att elkunder ska känna fullt förtroende i sitt val av elhandelsföretag. Vi är stolta över att uppnå certifieringen och jobbar aktivt med att upprätthålla ditt förtroende.

Läs mer om Schysst elhandel och alla 18 kundlöften 

– Även om kundnöjdhetsundersökningar visar att förtroendet för vår bransch har ökat de senaste åren behöver vi jobba på att stärka den ytterligare. Därför var det en självklarhet för oss att nå certifiering, säger Eric Wennberg, chef pris och produkt.

Certifieringen innebär att elhandelsbolagen förbinder sig att hålla 18 kundlöften. Det handlar om alltifrån tydlig prisinformation och särskild hänsyn för utsatta kunder till skriftlig accept vid telefonförsäljning.

– Det här är självklarheter för oss på Bixia och för de allra flesta i branschen, men tyvärr inte för alla. Därför hoppas vi att certifieringen kan fungera som en garanti så att fler känner sig trygga, säger Eric Wennberg.

Ökad kundnöjdhet

Svensk Kvalitetsindex senaste studie av energibranschen visade att kundnöjdheten bland privatpersoner hos elhandelsbolag ökat med 3,4 enheter sedan året innan. Bixia stack ut och ökade med hela 8,1 enheter.

– För två år sedan satte vi upp ett ambitiöst mål att öka vår kundnöjdhet. Undersökningen visar att de insatser vi gjort har gett resultat. Vi kommer fortsätta arbetet på bred front då vi har en bit kvar innan vi är nöjda, säger Eric Wennberg.

 

För mer information kontakta:
Eric Wennberg, Chef Pris & Produkt på Bixia
eric.wennberg@bixia.se

Uppdaterad: 04 februari 2020
Kontakta sidansvarig