Bixia logo
Meny

Ditt val av el har betydelse


Vår närproducerade el kommer från samma gårdar och människor som odlar maten vi äter. Genom att välja den stöttar du dina lokala elproducenter så att de kan fortsätta sina verksamheter och öka produktionen av förnybar el. På så sätt gör du en insats både för klimatet och människorna i din närhet. Det är att välja el med sunt bondförnuft.

Köpa eller leasa solceller? – Vi erbjuder båda!

Med solceller på taket producerar du din egen el och samtidigt som du sparar pengar. Du ökar andelen förnybar elproduktion och vi betalar för elen du inte själv använder.
Nu kan du även välja om du själv vill äga din anläggning, eller hyra den till en förmånlig månadskostnad.

Närproducerad el

Vi på Bixia ser till att du får både förnybar och närproducerad el. Det gör vi med hjälp av våra lokala elproducenter - vanliga människor som har ett vindkraftverk eller vattenkraftverk på sin gård, eller som har satt upp solpaneler på taket.

Flytta ditt elavtal

Att flytta med elen till den nya bostaden ska inte vara krångligt. Vi hjälper dig att teckna elavtal och anmäla din flytt till ditt nya elnätsbolag.

Världens enklaste klimatval

Bara genom att göra ett aktivt val till förnybar el kan man som privatperson minska sitt koldioxidutsläpp.
Det är ett enkelt val som inte kräver att man avstår från något. Att dessutom använda el sparsamt gynnar både plånbok och klimat ännu mer!

Bixia besöker Kristina

Följ med hem till en av våra solelsproducenter, som berättar om varför det är så viktigt att alla är med och bidrar till mer förnybar energi.

Vi är schyssta elhandlare!

Vi är mycket stolta över att ha blivit godkända som ett Schysst elhandelsbolag, vilket också kommer ge våra kunder en bekräftelse på att de gjort ett extra bra val. Certifieringen innebär att vi som elhandlare uppfyller 18 kundlöften för att våra kunder ska känna sig trygga i sitt val av elhandelsbolag.

Bixias hållbarhetsarbete

Att arbeta med hållbar utveckling är en naturlig del i Bixias verksamhet och en stark drivkraft i det dagliga jobbet. Genom ett nybildat hållbarhetsteam tar Bixia ett mer strategiskt grepp om frågorna.

Jobba hos oss

Följ med oss på vår resa för att verka för mer närproducerad förnybar energi och hjälpa våra kunder att använda mindre el!

Nyheter

2021-02-17

Bixia näst bäst på kundservice i energibranschen

Elbolaget Bixia är näst bäst på kundservice i energibranschen. Det är Undersöknings- och actionplattformen Brilliant Future som prisar de organisationer som levererar bäst kundservice i sin bransch. Utmärkelsen är baserad på data från 135 svenska företag och sammanlagt har 2,5 miljoner kundundersökningar kartlagts.

    Brilliant Awards – Customer Experience 2021 prisar de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch och som därmed kan titulera sig som ”Bästa kundservice”. Nu står det klart att Bixia är näst bäst i energibranschen. – Våra löpande analyser visar att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och stärker affären. Bixia visar vägen och vikten av att kontinuerligt kartlägga kundupplevelsen för att få ett kvitto på hur organisationen ligger till, säger Andreas Ferm, vd på Brilliant Future. Insamlingen av data har pågått sedan 1 januari 2020 och baseras på 2,5 miljoner kundundersökningar som har genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det. Engagemang är vidare en faktor som alla 135 bolag, oavsett bransch, affär eller ärende, har möjlighet att påverka kundupplevelsen genom. – Vi är både glada och stolta över att ligga i topp. Nöjda kunder är det bästa betyget vi kan få och det är också ett bevis på att våra medarbetare gör sitt allra bästa varje dag, säger Marita Lagerström, kundservicechef på Bixia. Organisationerna som levererar bäst kundservice i energibranschen: Mälarenergi Bixia Öresundskraft Om Brilliant Awards – Customer Experience – “Bästa kundservice”: Listar de företag som har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser. Baserad på data från organisationernas kundundersökningar. Totalt ligger 135 organisationer och 2,5 miljoner kundundersökningar, genomförda i Sverige, till grund för beslutsunderlaget. Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2020 och har samlats in under hela året. Alla kunder till Brilliant är per automatik med i urvalet. För mer information kontakta: Marita Lagerström, kundservicechef marita.lagerstrom@bixia.se 072-453 61 13   Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är det elhandelsbolag som köper in störst andel småskaligt producerad el i Norden. Företaget omsätter cirka 2,3 mdr kronor och har 90 medarbetare.Tillsammans är vi den kraft som förändrar! Läs mer på www.bixia.seLäs mer

2021-02-11

Veckans elpris det högsta sedan vintern 2012 – men nästa vecka blir det billigare

2021-01-28

Elpriset i januari – dubbelt så högt som 2020