Nu lanserar vi vår digitala årsredovisning

Fylld med intressant information om vår verksamhet under 2018. Årsredovisningen bygger på rörligt material i form av korta filmer. Allt från en Vd-intervju till en intervju med Icas hållbarhetschef. Vi har även tagit fram några producentreportage och en elskola som svarar kort på vanliga frågor om el.

Ett år då klimatet verkligen varit i fokus har vi tagit ett rejält kliv framåt i vårt hållbarhetsarbete och på det som är hjärtat i vår verksamhet, den närproducerade förnybara elen.

Under året har vi även inlett många spännande samarbeten. Ett som vi är extra stolta och glada över är vårt samarbete med ICA, ett företag som delar våra värderingar och syn på hållbarhetsfrågor.
Samarbetet innebär att alla ICA-kortskunder i Sverige erbjuds att teckna ett hållbart och förmånligt elavtal hos oss som dessutom ger kunderna bonus på sin elanvändning.
Genom samarbetet har vi en fantastisk möjlighet att nå ut bredare till miljömedvetna konsumenter och hjälpa dem att göra ett klimatsmart elval.

Under det gångna året har vi även tagit ytterligare ett kliv för att på bästa sätt möta den elhandlarcentriska modell som blir verklighet i början på 2021. Det kommer att underlätta för kunden som endast behöver ha kontakt med oss som elhandlare, istället för som idag, att ha kontakt med både elnätsleverantör och elhandlare.

Dessutom utsågs vi till Årets miljöföretag i Linköping!
Det är miljönätverket tillsammans med Navitas – föreningen för hållbarhetsintresserade studenter vid Linköpings universitet
som årligen utser Årets miljöföretag. Valet föll på Bixia med motiveringen att företaget på flera olika sätt bidragit till mer förnybar el i samhället. Detta är något vi är mycket stolta över.

Årsredovisningen har vi gjort tillsammans med Identx kommunikation och Gryt film.

Se Bixias årsredovisning 2018 här

Publicerad 2019-05-06 11:01