En blöt mässa fick en lycklig vinnare

Borgeby Fältdagar pågick är en lantbruksmässa som riktar sig mot besökare som alla delar intresset lantbruk. Detta år bjöd Borgeby på två regniga men härliga och välbesökta dagar. Hela 22 100 personer trotsade vädret och besökte de 391 utställarna som visade upp sig under mässan.

Vi är extra glada att många besökare valde att besöka någon av Bixias två montrar. För oss på Bixia är det ett viktigt tillfälle att komma ut och träffa alla er kunder och förhoppningsvis blivande kunder som delar vårt intresse för lantbruk. Det är också ett tillfälle att värva fler elproducenter så vi kan köpa in mer förnybar och närproducerad el och öka relationen till våra hjältar, dvs våra elproducenter.

Många som ville vinna en elcykel

Under mässan arrangerade vi en tävling där man fick möjlighet att tävla om en elcykel. Intresset för tävlingen var stort och det var många som lyckades få fullpott på de tre frågorna. Men på den sista utslagsfrågan där man skulle gissa hur många kilowatttimmar överskottsproduktion Bixias solproducenter kommer att producera under junimånad så var Anita närmast.

Anita har stenkoll på solel

Under junimånad producerade våra solproducenter ett överskott på: 546 981 kWh och Anita gissade på 546 783 kWh! Imponerande gissning!

Var inte ledsen för att du inte vann, vi har ett väldigt bra elcykelerbjudande på vår hemsida. Klicka på länken nedanför innan den sista september så får du som är eller blir Bixiakund köpa elcykel till ett reducerat pris.

Köp elcykel till reducerat pris

Publicerad 2016-08-23 08:43