25 400 kronor till Erikshjälpen

Under hösten hade vi en kampanj där vi uppmanade våra kunder och följare på Facebook att skicka hälsningar till sina vänner i form av vindogram. För varje vindogram lovade vi att skänka 100 kronor till Erikshjälpen.

Erikshjälpen är en miljöfondstagare som är viktigt i arbetet som handlar om att vara med och förändra. Tack vare Bixia Miljöfond kan vi tillsammans med våra kunder vara med och göra skillnad för barn i andra länder. I Sverige har vi ständig tillgång till el, det är en självklarhet för oss, men inte i andra delar av världen.

Totalt fick vi ihop 254 stormande Vindogram vilket innebär att vi skänker 25 400 kronor till Erikshjälpen! Du kan fortfarande skicka ett Vindogram till någon du tycker om.

Pengar från Bixia Miljöfond

Erikshjälpen ansökte (både 2014 och 2015) om ekonomiskt stöd till solceller i ett skolprojekt i områden i Bangladesh som idag saknar el. Tack vare miljöfonden har vi kunnat bidra till att göra närproducerad elförsörjning möjlig. Nu vill vi gärna fortsätta den resan – att fler barn ska få tillgång till el från förnybara energikällor för att kunna gå i skolan, och genom ditt bidrag till tävlingen kan vi lyckas!

- Vi på Erikshjälpen har barns drömmar som vår drivkraft för att förändra världen. Vi jobbar för att barn som lever i fattigdom och utsatthet ska få ett bättre liv. Det gör vi tillsammans med samarbetspartners och just nu har vi ett hundratal projekt igång i 25 länder. Utan det stöd vi får från företag, organisationer och privatpersoner skulle det inte var möjligt, säger Roland Nissfolk, programkoordinator på Erikshjälpen.

Läs mer om Erikshjälpen.

Publicerad 2016-01-08 08:51