Sjöbo Energi blir Bixia

Från och med nu kommer du som tidigare har varit kund hos Sjöbo Energi att få din el från oss på Bixia. För oss är lokal förankring och personlig service väldigt viktigt. Vi kommer därför att vara lika enkla att nå som du har varit van vid under den tid du fått din el från Sjöbo Energi.

Bixia har flera delägare, alla lokala energibolag. Tillsammans blir vi starkare och kan satsa ännu mer på det vi verkligen tror på – öka andelen närproducerad el från sol, vind, vatten och biomassa. Din fasta avgift kommer bli lägre och dessutom går en del av den till Bixia Miljöfond som stödjer utvecklingen av närproducerad, förnybar energi från sol, vind, vatten och biomassa. Dessutom får du fler avtalsformer att välja på. Vi är glada att du är med. Tillsammans samlar vi den lokala kraften.

Rent praktiskt innebär förändringen att du, från och med 1 mars 2013, kommer att få två fakturor: en från Sjöbo Elnät för distributionen av din el, och en från oss på Bixia som avser din elanvändning.

Namnet Bixia

Bixia betyder pånyttfödelse och gryningsljus. Vi ser en ljusnande framtid med mer närproducerad förnybar energi från sol, vind, vatten och biomassa.

En process

Att byta namn tar lite tid. Därför kommer du under en period kunna mötas av både vårt gamla varumärke och det nya Bixia.

Läs mer om våra produkter och priser.

Publicerad 2012-10-24 07:41