City Gross och Bixia i unikt samarbete

Ett unikt samarbetsavtal har slutits mellan Bergendahlskoncernens City Gross-kedja och elhandelsbolaget Bixia.

- Erbjudandet innebär att vi nu kan erbjuda City Gross förmånskunder ett paket av tjänster värt över 1000 kronor, berättar Joakim Borén, chef privatmarknad på Bixia.

Bergendahls och Bixia har ett mångårigt samarbete gällande elhandelsavtal. I samband med att man för varumärket City Gross har byggt upp ett kundlojalitetsprogram med cirka 500 000 aktiva kortkunder kan Bixia nu erbjuda en rad förmåner till City Gross-kunderna.

- I grunden erbjuder vi kunderna ett elavtal i Bixia Elpool City Gross. Det innebär att kunden inte behöver ha koll på elmarknadens svängningar utan Bixias experter köper den el som för tillfället är mest förmånlig. I erbjudandet ingår Energikonto utan extra avgifter som hjälper kunden att fördela sina energikostnader efter behov samt Bixia Betalskydd som betalar elräkningen om man skulle råka ut för sjukdom eller arbetslöshet. Som för alla våra kunder ingår givetvis 100 procent förnybar energi samt att man är med och bidrar till Bixias Miljöfond, säger Joakim Borén.

City Gross och Bixia delar värdegrund

Butikskedjan City Gross och elbolaget Bixia har många gemensamma nämnare och har snarlika positioner på sina respektive marknader.

- Båda parter är små och stora på samma gång i våra branscher. Vi har båda lite av rollen som uppstickare och som fristående aktörer. Vi har gemensamma värderingar både i våra kundrelationer och att ta tillvara på det lokala och småskaliga. Det är faktorer som blir allt viktigare när konsumenterna gör sina val, säger Joakim Boren.

- Vi ser samarbetet som ett bra sätt att erbjuda våra förmånskunder ett mervärde och därmed skapa kundnytta, säger Mikael Lagerwall, informationschef på Bergendahls.

Joakim Borén, chef privatmarknad Bixia AB, 073-351 47 48
Anna Fjellner, pressansvarig Bixia AB, 076-828 58 11